En månad, One month, Eine Monate

Nu är det lite över en månad sedan jag tog mina första kliv in i mitt nya UK-liv. Tiden går alldeles för fort men samtidigt väldigt långsamt, precis som den alltid gör när man är långt borta från sitt hem och rockar sitt svåraste.
Vad kan jag dra för slutsatser om England so far?

1. Den generella vänlighetskvoten är skyhög i jämförelse med Sweden.
2. Den generella tandhygienen är fruktansvärd.
3. Det finns typ ingen annan ost än cheddar.
4. Alla dricker builder's tea även fast det egentligen är den äckligaste sorten.
5. Nästan alla ställen (pubar, affärer, restauranger etc.) spelar vråldålig musik, trots att de flesta inte har så dålig musiksmak.
6. Större delar av landets befolkning tror att det fortfarande är 90talet (se även punkt 5).

Det där lät kanske inte så megapositivt, men förutom de fem negativa punkterna så är det mesta toppen och det som är bra orkar man inte skriva om.


Håll hårt i hatten, nu är det bara 2,5 vecka tills jag rockar sönder Hogwarts igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0