Julens alla smaker

Sitter på det lokala favoritcafét Aroma och flyr undan mitt ansvar för en liten stund. Egentligen var det Nigel som sa åt mig att ta lite ledigt idag för han tyckte att jag behövde det, inte för att jag säger emot, det är bara det att det inte finns så mycket att göra i Nantwich om man går till puben (och det känns lite fel att sätta sig på puben klockan 13 när man tar hand om ett barn). Så jag sitter hursomhelst på Aroma och äter toasted tea cakes och dricker världens största cappucino.
Personalen julpyntar sitt svåraste och det är så skönt engelskt småstadsaktigt tacky att jag bara smälter. Samtidigt frossar jag på min julkryddade tekaka och lyssnar på den jazziga julmusiken. Det är verkligen första veckan på julen. Hur mycket det hela än borde äckla mig så gör det faktiskt inte det. Vet inte om det är för att jag inte är hemma och slipper all julstress, eller om allt bara är gulligare i en småstad, eller om jag bara vuxit ur hela min cyniska attityd mot julen... Nej det sistnämnda vågar jag inte riktigt tro på. Vem vore jag utan en rejäl nypa bitterhet?

Någonting är det i alla fall, jag tycker till och med att dvdbrasan på väggen framför mig är gullig. Herre jävlar jag använde till och med ordet gullig... Va? Helvete jag känner mig som blondinbella. Om jag inte aktar mig nu så kanske jag blir en töntig squib som gillar att gå till gymmet (ja om ni inte redan visste det så är Blondinbella en solklar squib och ja, jag vet låter lite rasistiskt men Blondinbella är en Squibarnas dåliga ansikte).

Oh yeah.... Där kom jag tillbaka. Nej min cyniska sida är inte förlorad. Nu ska jag öva på lite nya trollformler.




(Min nya polare Farmer Pickles)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0