Tillbaka till Uggletornet

Igår var vi och rockade i Milton Keynes vilket innebar en övernattning hos Theas mamma som bor i en miniliten by i Oxfordshire. Theas mamma heter Eileen och ser precis ut som man förväntar sig att en halvgalen irländsk häxa ska se ut och hennes beteende detsamma. Den lilla byn hade 88 hus och låg mitt ute i ingenstans och alla hus hette something something -cottage. Huset vi bodde i hette the Green och var så exakt engelskt det kan bli. Allt ifrån gångjärnen på dörrarna till de hemska hälften gula hälften gröna väggarna i köket, till mitt sovrum med rosarosiga tapeter, till alla möbler som såg antika ut. Något extra kul var att Eileen hade massa falkar och ugglor (jag saknar min uggla väldigt mycket så jag blev glad). Jag kunde inte fota alla för de flesta var ute och levererade post men här är två skönheter att förundras över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0