Inte bara magiskt

Hogwarts älskar rock, helt vanligt, och de senaste dagarna har vi i Gryffindor varit vårt rockigste...

I onsdags hade the Daily Prophet ett slags jippo där de bjöd in vanliga ungdomar från Hogwarts för att titta på en mugglarfilm om ångest, rikedom och aids. Det var nästan lika plågsamt att se klart filmen som att plantera om mandrakes men de bjöd i alla fall på honungsöl.
Därefter satte vi (jag och matilda från Gryffindor, Scales, Herb och Gutti från ravenclaw och Hagrid) oss på skolgården och drack obscena mängder rödvin. Hagrid och Herb lämnade vårt sällskap för nån häftig grej med ett wannabe franskt namn, men vi andra fortsatte rocka och ja... det blev en bra onsdagskväll och jag tror inte nån av oss sov i våra egna sovsalar den kvällen.

Torsdagen invigdes med huvudvärk, lätt panik och en släng av "vad gör jag här". Sket i nästan alla lektioner och var faktiskt tvungen att lämna skolområdet för att besöka min farmor på St Mungos sjukhus. Hon fick en fruktansvärd förbannelse över sig och är väldigt sjuk, men hon blev glad av att träffa mig.
Torsdagen invigdes även med ett starkt löfte- "jag ska verkligen inte dricka ikväll". Men sjukhusångest kan nästan bara botas på ett sätt... honungsöl... Så då var vi igång igen. Spelning på läckande kitteln med en munter skara. 1 öl, 2öl, 3öl.... Vilken fest. Vilken torsdag... vilken rock. Vi hasade runt i Diagongränden när gamle Tom slängt ut oss från läckande kitteln, efter 5,6,7,8, tog vi en kärra till Svarte Oliver, hufflepuffs finaste exemplar av inavel. Festen tog fart igen när vi insåg att vi kunde köpa vodka och cigg i bakluckan av kärran. La-ti-da.. Klockan 07.03 är det sista jag minns.

Fredagen invigdes med ett löfte om att aldrig sluta vara rockig... och kanske att ta det lite lugnt ikväll.


.........................


Gryffindor Rules!!!!

Kommentarer
Postat av: G

jag älskar dig

2009-10-10 @ 17:39:33
URL: http://neverhappened.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0