Detta är botemedlet

Drycken dryck och snackset lingongrova är det perfekta nattmålet när man haft låtskrivarmarathon med sig själv. Reglerna är som följer, stänger man av pianot är magin bruten, tar vinet slut är magin bruten, går man och lägger sig är magin bruten. Reglerna är tuffa men vill man spela rollen som plågad konstnär måse man följa dem. Enda problemet är att jag verkligen tror att jag aldrig kommer få inspiration igen om jag somnar, varje minut av natten räknas och nästa morgon kommer allt vara bortsuddat. Så nu sitter jag här, ensam, halvfull och förtvivlad över min störda skaparprocess. Vad hände med att skriva bubbelgumspop på högstadierasterna?

Nåväl, så småningom kommer det något bra ur det här, förhoppningsvis är det bra musik och om jag misslyckas med det kan jag åtminstone glädja mig över att jag får sitte uppe och äta goda nattmackor.

Gif Created on Make A Gif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0