Det är aldrig för tidigt att lägga champagnen på kylning

Nu, klockan 04.34 avslutar jag en fin julafton med ett glas resorb och Joni Mitchell. Runt elva, efter släktkalaset, begav jag mig till familjen Brundins juldisco där jag drack julöl, dansade swing och lärde mig allt om åkersorkar tillsammans med några av de finaste vännerna i hela världen. Magnumflaskan skvalpade runt i allas glas, julgranen vaskades och kvällen avslutades med årets finaste masstryckare.

Visserligen dog jag juldöden några gånger under dagen, men nog är jag glad ändå. Lite hysterigråt hör liksom till julfirandet. Eller hur?

 
Till exempel firade jag jul med mina finaste flickvänner. Vi har varit ihop sen vi var så här (15) små, men i år var första julen med alla fyra samlade. Gotta catch 'em all, annars räknas det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0