Packed?

Hej Hogwarts, är vi här igen?
Har det blivit så vanligt för mig att fly fältet att vi släppt dramatiken? Är det för att jag är så slut som jag blir så här slö? Min piercing sitter snett, jag är värdelös på prepositioner och jag letade efter en klänning i en halvtimme innan jag insåg att jag redan hade på mig den. Visst att hela Gryffindortornet ser ut som 9/11 men jag är inte så där sentimental och överdramatisk som jag brukar vara sista kvällen innan en viktig resa. Är det för jag haft trevligt chattsällskap hela kvällen eller för att jag vet vad som väntar på andra sidan pölen? Kanske är det för att jag helt enkelt inte lämnar lika mycket bakom mig den här gången?

Last Night of Hogwarts spelas i mina hörlurar. Spellistan jag alltid hört i mitt huvud när jag åker iväg. Jag är på första låten och med ens faller jag ner i tänkhålet och jag har visst hittat den där sentimentaliteten och dödsångesten. Ah! Tänkhålet jag alltid avskytt men som ändå är nödvändigt när jag tänker efter. Med tanke på hur ofta jag hamnar där måste jag väl acceptera det och lära mig att se det mer som att jag chillar i hålet än att jag trillar ner i det. Nu bestämmer jag att det är så, det får vara mitt fantastiska kaninhål som leder mig till Underlandet. Underlandet är fint, fast man kan inte bo där. Man får nöja sig med en semester då och då.

Jag hade tänkt skriva en packningsguide med titeln Gör inte så här, men jag känner mig inte så vitsig. Allra mest är jag mör och vill titta på Donnie Darko eller Krambjörnarna. Jag är törstig och mitt gamla slatter från sjuan gör sig obekvämt påmind efter gårdagens dansfest. Vänta, blev livet så där jobbigt otillfredställande helt plötsligt? Så får det inte vara, jag måste ju tagga! Imorgon väntar världen och äventyret! Åh nej, nu lyssnar jag på John Denver... GAH! SÅ MÅNGA KÄNSLOR! (Gift er aldrig med mig).

Fortsätt packa K...


Så här kommer jag lukta.

Det här kommer jag ha på mig.

Det här ska jag också ha på mig.

Jag lovade en viss person en pyjamasbild, varsågod, här är den. Jag sa aldrig något om att jag hade sexiga jammies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0