Ode to Midsummer

Kvar på landet... Midsommarhelgen har seglats igenom i ett behagligt tempo. Midsommaraftonen var så perfekt som man vill att en midsommar ska vara. Alla bar kransar, drack öl, åt oändligt mycket mat, dansade och sjöng.

Jag skulle kunna skriva flera sidor om den dagen och dagen efter, men det vill jag inte. Det kanske blir ett inlägg någon gån i vinter när jag längtar tillbaka till sommarens vackraste dag och hur lätt livet var då. Nu nöjer jag mig helt enkelt med att säga att det var toppen och igår var jag störtlöjligt bakfull. Större delen av dagen ägnade jag i en sovalkov där jag höll högläsning för ett gäng minst lika trötta själar.

Nu sitter jag i solen och ikväll försvinner jag från cyber spcae igen. Professor Snape åker hem till Hogwarts med dongeln medans jag stannar kvar i skärgården och gömmer mig för verkligheten. Jag har bestämt mig för att man får göra så om man verkligen vill. Det vill jag. Jag vill stanna kvar och nakenbada med min bästa barndomskompis, spela master laberynth sent in på natten och gå på dass för att beundra utsikten.

Hej då bloggen, vi ses om några dagar när jag måste vara vuxen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0