500-lappen är den nya 100-lappen

Jobbens är jobbens men vad gör man inte för lite cash? Tog en snabbfika med min kära kusin Ylva-Li, hon är en häxa i världsklass hon. Vi snackade om barndomen, den förlorade ungdomen och den stundande ålderdomen. Vad gör man när det finns så mycket valmöjligheter, för velig vilja och alldeles för lite pengar? Pengarna rinner snabbare genom händerna nu än någonsin och vissa saker är helt vanligt att betala skitmycket för. Vad hände med dagarna för bara något år sedan när man klarade sig på studie/barnbidraget en hel månad?
Jag lider helt klart av fattigångest och spenderarsjukan på samma gång. Det enda jag egentligen vill göra är ju att spara pengar till Berlin. Varför är det så svårt?

Mina fötter luktar tokäckligt och jag hatar att jag måste gå i skogen en halvtimme för att komma hem till Gryffindortornet. HORA!


Någon som kommer ihåg den här heltokiga kvällen någonstans på en studentskiva 2006?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0