Det finns tydligen en värld utanför Gryffindortornet

Ja efter en vecka hade jag nästan glömt bort att det finns andra människor än mig själv, hur man beter sig runt folk, hur trångt det är på Hogwartsexpressen och hur fantastiskt jävla gott det är med kaffe. Men allt det där kom tillbaka, liksom minnesluckor från utekvällar som sakta men säkert färgläggs med fakta.
Nu är jag helt slut efter en lång middag på hippa restaurangen Kungsholmen. Maten var väldigt god och serverades i stoooora portioner, men det var ganska stökigt och serveringspersonalen var ful och relativt otrevlig. Jag säger relativt eftersom de inte var typiskt otrevliga, men slafsiga, trötta, ointresserade och långsamma. Inte de kvaliteter man direkt uppskattar på restaurang, särskilt när den är så pass "dyr" och omtalad som Kungsholmen ändå är.

Nerrö Melker...om man får välja mellan dina krogar vinner Grill med hippogrifflängder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0