Och alviskan, den går bra?

Nörden i mig är andfådd. Kan inte sluta älska allt som har med den här magiska världen att göra (och jag som ändå är häxa). Har ni suttit och söndernördat mig med mina gamla alviskapergamentrullar för att liksom bara fräscha till mina alviskakunskaper. Det enda knepiga med att lära sig alviska är att man typ bara kan prata om krig, gruvor, skogen eller evigheten...fast det kan man prata ganska länge om iofs!

Gah! Jag vill ju bara ha snuskigt snygga öron och en kille som kan älska mig lika mycket som Aragorn älskar Arwen. Jag menar, jag skulle lätt ge min "aftonstjärna" och odödlighet till en kille om jag älskade honom. Varför gör inga karlar det för mig?

Armin ten'oio mela lle ilyamenie. lle corm amin er alasse'. lle eina armin coia, avaene lle amin ba. I' er aran, I' er mela. Ere' lle... Ilyamenie lle.

Alviskan hänger fortfarande med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0