Have fun

Jag förbereder mig för känslan att vara utan internet i några dagar. Jag och syrran ska på arbetsläger ute i skärgården och smaka lite på det primitiva vildmarkslivet. Professor Snape langade en milslång lista på saker vi måste ha fixat klart innan midsommar, och när ens befälshavare säger kryp, då kryper man.

Det är skönt att vara ute på landet, till exempel:

- Det finns färre idioter där ute (eftersom vi lär vara ensamma på ön)
- Frisk luft är frisk luft och inte trottoaren vid humlegården
- Skärgården är som vackrast på försommaren
- När det är natt ser man faktiskt stjärnorna
- Öl på bryggan när solen går ner
- Fiska

Det är även oskönt att vara ute på landet, till exempel:

- No internet
- Myggor
- Inget piano
- Ofta är det så tyst att min tinitus är det enda som hörs
- Ska man "bara gå å köpe mjölk" blir man borta i nästan två timmar.


HF, have fun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0