Allt om min sunda hemlängtan

Jag kallar min hemlängtan sund eftersom det betyder att jag har saker att sakna där hemma och hade jag varit helt utan hemlängtan skulle det betyda att jag var en väldigt ensam och olycklig människa. Vilken tur att jag är tillräckligt oensam och relativt lycklig för att längta hem!
Här är en lista på saker jag saknar med att inte vara hemma:

1. Prata i telefon med Herb när hon är på väg hem från skolan
2. Dricka öl med mina rockiga kompisar och prata om rock
3. Äta lunch i minst hundra år med Elina
4. Gå på dejt med en viss tuffing
5. Spela piano
6. Dricka god morgons blodapelsinjuice
7. Kunna svära som en riktig sjöbjörn utan att behöva tänka på barnen
8. Vara dödsbakis och titta på canal+ en hel dag
9. Skriva ungefär 7 jätteointressanta blogginlägg på en dag, bara för att det är kul.
10. Duscha precis när jag vill.
11. Ligga i sängen och prata med min katt utan att tycka att jag är töntigast i världen för han är min bästaste kompis.

Mest av allt saknar jag Adam, men han är ju i fucking jävla Berlin så honom kan jag inte ha med på listan eftersom han inte finns hemma.


Nu ska jag ta min feberskalle till sängen och läsa lite ur Neverwhere av Neil Gaiman. Den är ganska spännande och framför allt fylld av äventyr!

Kommentarer
Postat av: herbie

KOM HEM NU!!!puss

2010-12-01 @ 12:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0