Tips och trix i hjärtekrossardjungeln

Om ni inte redan vet det så har jag en ganska skämmig metod jag använder mig av för att må bättre när jag då och då glider ner i livets ökända svackor. Jag går helt enkelt in på en gammal flammas facebookprofil och tittar på bilderna på hans nya flickvän och skrockar åt att jag är mycket snyggare än henne. Det är kanske taskigt mot tjejen, men hon är ju faktiskt i ett lyckligt förhållande och jag är en tragisk singel (dessutom är jag mycket snyggare än henne så det är egentligen bara att fastställa fakta). Metoden fungerar visserligen bara om flamman är en douchebag och hans nya tjej faktiskt är fulare än dig.

Anyways, idag var inte en sån dag som jag använde mig av mitt quick fix. Idag tittade jag istället på mina egna facebookbilder (mest för att reda ut en smärre identitetskris, typ en sån som brukar gå över på någon timme), vilka till 90% föreställer en dräggig tjej med käften på vid glänt och ögonen lite lätt skelade på grund av någon billig ölfylla. Då tänkte jag såklart "vad händer om det finns tjejer där ute som gör samma sak mot mig som jag gör mot dem"? Det måste det göra, för tjejer är onda, förädiska och hänsynslösa av naturen (jag är en tjej, jag vet sånt, fakta osv.), och eftersom alla mina gamla flammor har nya flickvänner så är oddsen ganska höga att de alla just i denna stund skrattar ondskefullt åt den läbbiga bruden deras kille brukade vara tillsammans med.

Nu sitter jag här och undrar om jag bara tänker för mycket eller om karma försöker ge mig en rak höger. Oavsett vilket kanske jag inte känner mig som världens gladaste tjej, men vill ni veta vad det bästa med hela grejen är?
Jag kan gå in och kolla på flammans nya fula tjej och så mår jag bra igen.


Sen ibland kommer en sån här bild upp och då kan man ju bara tänka "GRRRRRRRR"! Jag är nästan så rockig att jag dör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0