En dag i Liverpool


Vi sa hej till lite knäppa gator, bland annat den här där det var fullt av gamla resväskor i sten.


Vi kikade förbi den största katedralen jag sett (lovar att den är större än Notre Dame och Berliner Dom).


Om man gick ner en trappa hittade man en jättestor trädgård


Mamma <3


Vi gick in och tände ljus för alla vänner som inte finns hos oss längre.


Och beundrade typ allt.


"I felt you and I knew you loved me" står det i lysande neon vid utgången. Katedralen har renoverats lite då och då när det funnits tid och pengar. Jag och mamma tror att någon måste fått feeling på 80-talet och smällt upp skylten. Det var säkert årtiondets bästa idé.


Jag smsar och mamma fick artsy fartsy-feeling.


China Town


Vi hittade en butik vars kläder var specialdesignade för tjejer med stora rattar. SCORE!


En av Liverpools hundratals gatumusikanter.


Jackie O


Öl innan lunch, vadå? Det är ju lördag!


"Mamma jag vill ta en bild! Tänk fontana di trevi!"


Sen gick vi till Beatles-museet.


Där hälsade vi på mina kompisar John, Paul, George, Ringo...


...och the Walrus förstås!


Grät lite vid John Lennons prylar.


Albert Docks


Världens paljettigaste paljettklänning. Matlida hade dött om hon sett den.


Sen var vi minst sagt slut. Vi badade bad med balkongdörren öppen och lyssnade på måsarna medans våra ömma fötter svällde i varmvattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0