April-Maj


Mamma hälsade på mig i Liverpool över en helg. Vi gjorde typiska tjejgrejer som att shoppa, dricka drinkar och bada bubbelbad. Vi gjorde också typiska kulturgrejer som att besöka kyrkor och Beatlesmuséet. 
 


I mitten av april närmade sig turnén med Thea sitt slut så jag sa hej då till ett blommande Nantwich...


...och hej till ett sommarvarmt London och en vacker Felicia.


Vi hängde ganska mycket vid kanalen och jag tänkte "oj tänk va häftigt att bo med gångavstånd till det här paradiset". Fniss.. jag visste så lite då.



Vi hängde på alla gaybarer i Soho och jag låtsasflörtade med massa snygga tjejer.


Jag rökte Felicias kubanska cigarrer på fest i Shoreditch...


...och träffade den här killen för första gången.


Jag hade ingen aning om att vi skulle bo tillsammans och äta pizza från favoritstället på söndagar bara några månader senare.


Det var ett väldigt ståhej kring kungabröllopet men jag tog sovmorgon och missade vigseln. Vi firade med vattenpipa och massa god libanesisk mat på Edgware Road.


Första dagarna i Maj var strålande och jag lämnade London bakom mig för att tas med storm av Paris.


Jag missade körsbärsblommorna, men det gjorde inget, för rosorna hade precis slagit ut.


Rosors skönhet i all ära, men det skönaste Paris kunde bjuda på var såklart kära Mimmi.



Vi åt superfet yoghurt dagarna i ända...


...beundrade Montmartre...


...och gick in i ungefär hundra kyrkor.


Solen sken varje dag och Mimmi såg ut som en filmstjärna.


I Sverige var det fortfarande kallt men jag lämnade jackan i väskan även fast klockan var efter åtta.


Vi gick på bio och såg en klassiker från 50-talet (guuud så retro).


Vi satt vid kanalen, drack rosé, åt macarons och skålade för hur fantastiskt livet är när man precis kommit in på en musikskola i London och får vara på semester i Paris.

Sen vinkade jag av Paris för att åka hem till det nya jobbet på en Montessori-förskola. Där spenderade jag resten av maj och juni och hade hur kul som helst. Barn! Alltså om någon skulle sagt till mig att jag skulle älska att jobba med barn för några år sedan skulle jag sagt att de var sjuka i huvudet, men nu... barn är så himla roliga att jobba med och särskilt när man får göra det på en så underbar förskola som jag jobbade på.


Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Åh så härliga bilder!

2011-12-19 @ 00:44:23
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0