November-December


November kom snabbare än blixten och Bonfire Night firades med Felicia...


...och Henrik med start på mysigaste baren på andra sidan floden.


Där sov en liten katt på en stol i hörnet...


...och borden var fulla av vänner som drack rödvin och spelade kort.


Kvällen fortsatte på hemmafest hos Felicias skolkompisar som har den coolaste takterrassen med Londons kanske häftigaste utsikt.


Under höstlovet passade pappa på att kombinera lite affärer med nöjesweekend hos mig.


Vi fikade på St Christopher's place...



...promenerade vid kanalen...


...och hittade en helt ny kompis.



Efter lovet blev skolan galet stressig och jag gjorde nästan ingenting förutom att plugga. Innan jag hann förstå att det var november hade december redan sagt hej och jag gjorde julmysigt i mitt rum med den här lilla körsbärsbusken med elljus.


Julkalendern gjorde det lättare att stiga upp om de mörka morgnarna och jag fick gråtfläckar på min pyjamas flera gånger.


Skolan avslutades med ett brak och en världsabra spelning på the Westbury.


KABOOM! Julchocken och hemkomstchocken var inte att leka med, men jag klarade av båda två ganska bra.


Vi drack julkaffe hos farmor och beundrade fint julpynt.


Helena förlorade tomteluvekriget och fick vara Sad Santa, medans jag var super-happy-sexy-psycho Santa.


Det var den julen och det året. Nu är det bara nyårsafton kvar innan vi alla kan slänga ett till år i samlarsäcken och se fram emot vad som egentligen kommer hända 2012. Årshoroskopet i Elle sa att jag hade hittat min väg och 2012 är året då jag kommer lyckas med mitt nya åtagande. Typ. Vi kan ju hoppas att det stämmer och att mayaindianerna har fel.

Kommentarer
Postat av: Linda

läser fortfarande din blogg nästan varje dag, även om du inte gör nya inlägg varje dag bara för att jag saknar London så mycket! :) Fortsätt bara skriva, det är så intressant och jag blir jätteinspirerad av dig, jag vill också flytta dit när jag slutat gymnasiet :)

2012-01-02 @ 20:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0