Masterchef Fail

Igår bestämde jag mig för att jag ville göra kärlekstryfflar till min mamma så jag plockade fram min allra pyssligaste/husligaste sida och gjorde Scaleslytryfflar.


För att göra Scaleslytryfflar behöver du 500 g vit choklad, 2 msk smör, 1 dl vispgrädde och en flaska Scalesly.


Eftersom det är lätt att vinna hade jag redan en prima flaska Scalesly på kylning (lätt att fylla år och få en prima Scalesly som present av Scales). 


Sen ska man hacka 300 gram choklad och göra resten av receptet rätt. Jag hade lite svårt att vinna och gjorde därför sjukt fel, därför blev inte mina Scaleslytryfflar riktiga tryfflar. De blev snarare ett schysst klet. Kletet var megasmaskigt men jag blev lite besviken på att jag inte läste receptet ordentligt (/drack för mycket Scalesly och blev full istället för huslig). Min plan är att göra ett ordentligt receptinlägg på hur man bäst gör åssom Scaleslytryfflar nästa gång när jag gör rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0