Spänningen är sjukt olidlig

För två veckor sedan stormade min mamma och syster in i mitt rum, fnittriga som tusan, och sa:

"Du får inte boka in något helgen innan din födelsedag *fnitter-fniss-fniss*. 4,5,6 *fniss-fniss*"

Sedan dess har jag hört dem viska bakom stängda dörrar och sett hemlighetsfulla leenden utbytas vid middagsbordet. I början var det bara spännande, men nu är väntan olidlig. Tydligen måste jag vara hemma imorgon kväll senast klockan 21.00. Då ska jag kanske få reda på vad det är vi ska göra, men det kan sluta med att de sätter ögonbindel på mig istället.

Jag har försökt pressa virrpannorna på information och bett på mina knän om ledtrådar. Det enda de har sagt är

"Ja, du måste ha med dig en tandborste"
"Nej, vi ska inte tatuera oss"
"Det är inte alls särskilt spännande"

Jag är fortfarande helt clueless, men några gissningar har jag dragit till med:

1. Spahelg
2. Tokig kryssning
3. Roadtrip till Ullared
4. Helg i Köpenhamn
5. Konsert någonstans i en håla

Drömmen skulle vara en weekend någonstans, men det känns orealistiskt. Dröm nummer två skulle vara att mamma bjudit hit Thea och Nigel i smyg, men det är ännu mer orealistiskt.
Oavsett vad det är tokstollarna har kokat ihop så blir det säkert toppen. Överraskningen är ju hela grejen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0