Dödsförälskad

Idag har jag druckit en liter pucko (=varit bakis) och tittat på världens finaste lägenhet. Världens finaste lägenhet är väl kanske egentligen inte världens finaste lägenhet, men den var så toppen att den helt enkelt måste vara världens finaste lägenhet. Den hade allt förutom balkong och sovalkov (vilket egentligen är det enda jag behöver), men det gör liksom inget för de hade en tomte som bodde i trapphuset och en toppenmysig innergård.

Här är anledningar till varför jag är dödskär i den här lägenheten:

1. Läget, Hornstull.
2. Stort kök
3. Klädkammare
4. Möblerbar hall
5. Jättefint trapphus med röda dörrar
6. En liten tomte med egen dörr
7. Fina tapeter
8. Jag kommer få plats med mitt piano
9. Det tar fyra minuter att gå till Judit & Bertils
10. Det ligger precis vid vattnet

Anledningar till varför det skulle kunna bli ett kämpigt förhållande:

1. Ingen balkong
2. Ingen sovalkov
3. Fult golv i hall och kök
4. Ingen duschkabin


Pappa i bilen på väg hem "Blev du så där varm inombords nu?". Svaret är självklart ja, hur kan man inte bli dödsförälskad i Heleneborgsgatan liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0