Framtiden är för snabb för mig

Nyss hände något väldigt märkligt. Jag blev "poked/puffad" på facebook av en killle som jag aldrig träffat, men verkar ha en del gemensamma kompisar med. Jag har aldrig hört hans namn eller umgåtts mycket med de människor vi båda känner. Min fråga är nu; vad betyder den här puffen?

Min spontana tanke är att det är en slags flört, men han ser inte ut som en kille som behöver internetpeta på främlingar för att flörta med lite ladies. Tanke nummer två skulle vara att han tror att han känner mig och vill att vi skapar lite kontakt (fast skickar man inte en väninbjudan då?). Tanke nummer tre är att det är ett elakt skämt för att få den konstiga tjejen (jag) att tro att hon blir raggad på av en stekig Lidingö-kille.

Är det så här man gör nuförtiden? Puffar istället för att maila? Vad fan är en puff egentligen?

Facebook blev helt plötsligt lite för komplicerat för mig.


Hittad på unicornhurricane.tumblr.com


Kommentarer
Postat av: anna

asså jag är ganska säker på att jag känner den där boyen

2011-03-20 @ 13:48:53
Postat av: rockvomit

ja mitt hemliga bloggarstalkernamn e anna. MEN JA DET ÄR HUGO EN BROR

2011-03-20 @ 13:51:14
Postat av: Pluttan

Jag pokeade en kille i min skola som är jättemegasnygg! han pokeade tillbaka och nu har vi börjat snacka i skolan och pratar lite på chatten! hihi! Men man vet aldrig vad de där pokearna betyder... luriga grejer...

2011-03-20 @ 17:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0