...och ibland kollar jag sl.se hem till dig bara för att veta när du kanske är på väg.

Efter att jag såg Säkert! på Grönan i fredags är jag (om det var möjligt) ännu mer kär i Annika Norlin och framför allt "Facit". Det har till och med gått så långt att jag nu skriver på en svensk låt för första gången på fem år (om vi bortser från ett musikprojekt i gymnasiet när jag skrev en schlagerlåt på ungefär en kvart).
Det är svårt att skriva musik på svenska, det känns liksom lättare att gömma sig bakom spännande engelska ord, men nu händer det, jag langar schyssta(?) tunes på Schwedish. Kanske ska jag bli precis som Annika Norlin och spela med ett band på engelska och ett på svenska?

Kanske borde jag skriva klart den här låten och i alla fall ett par till innan jag bestämmer mig för det.


Kommentarer
Postat av: Elina

vadå! vår schlager skulle vi kunna sälja dyrt till typ Sanna Nielsen!! Jag tycker du ska släppa ett album på engelska, ett på svenska och ett med bara schlagers som man skriver på en kvart. Alla skulle kunna handla om att man är fast i ett gammalt mönster.



Albumet skulle till och med kunna heta "Schlagers man skriver på en kvart"

2011-05-23 @ 00:44:23
Postat av: Danielle

Kan du uppdatera snart din jävla jävel

2011-05-24 @ 20:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0