London är min musa

Det regnar mot mitt fönster och mitt glas är halvfullt med rödvin. Min anteckningsbok är fylld av texter om en syster jag saknar och i huvudet spelas scener från en svettig bar som har öppet när allt annat är stängt. Där fönstrena har immat igen, där whiskeyn smakar guld, där alla dansar tryckare till Dolly Partons "I will always love you" precis innan stängning och där det finns tusen mörka hörn att smyghångla i.

Ibland undrar jag hur jag lyckas skriva klart alla låtar i tid, men sen kommer jag ihåg att det finns kvällar när tiden står stilla och framför allt finns det dagar när kommer på att jag inte behöver sova för att drömma. Då är det lite mindre svårt att klottra ner några rader och skriva en melodi som inte är heldålig.

Inspirationen finns ju överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0