What would Robbie do?

Jag har som läxa att skriva en poplåt till min nästa lektion i Structure, Style & Content på torsdag och det är den jag sitter och jobbar på nu. Det går ganska bra men jag har fastnat på andra versen och bryggan låter inte så övertygande som den borde. Vad gör man när man kör fast och måste hålla en deadline?
På skolan verkar alla lärare referera till Robbie Williams "Angels" som den perfekta hitlåten och om vi vill bli riktiga låtskrivare måste vi sträva efter att skapa den ultimata hitlåten. "You need the hit, or you will be dead meat". Är låten jag skriver nu en hit? Kan den tävla med Angels? Än så länge måste jag svara med ett stort fet-nej, men vad ska jag göra för att den ska komma till nästa nivå?

I stunder som denna kan jag bara undra; What would Robbie do?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0