Getbud

Klockan är 13.20 och jag gör en budget. Jag hade en budget innan jag åkte från Sverige, men det är svårt att riktigt veta vad allt kostar innan man installerat sig ordentligt och vet vad man har för alternativ.
Det är inte kul att veta exakt hur mycket jag får spendera om dagen utan att bli pank, men tyvärr är det nödvändigt. Jag vill ju helst ha kvar en del av mina CSN-pengar i december när det börjar bli kallt och gasräkningen blir svindyr.
Visserligen känns ett kallt december ganska avlägset just idag när jag sitter på balkongen där det är 25 grader varmt och solen bränner på benen, men så fort högtrycket försvinner kommer regnmånaderna och den fuktiga kylan.

Ja barn, det är inte roligt att vara vuxen och inse att man inte alltid har råd med ett pint efter skolan (även fast det nästan är gratis här).  Det bästa vore om jag skaffade ett extrajobb, men jag vågar inte riktigt göra det förrän jag har kommit in i skolrutinerna. Just nu ser det ut som att det kommer bli väldigt mycket jobb med skolan och jag vill fokusera på plugget och göra det mesta av mitt år. Jag är ju här för att bli superstar, inte kröka.

Är det någon som har några sköna tips på hur man bäst sparar in på onödiga kostnader? Dela med er!


Nu ska jag ta en snabb Office-paus, sen ska jag fortsätta plugga.


Kommentarer
Postat av: Elina

Skaffa inte ett jobb, eller isåfall något som är typ en eftermiddag i veckan. Men jag brukar ha fett kul med min lilla summa pengar jag får ut i månaden och sen sista 5 dagarna leva på gröt. Annars brukar det funka att försöka handla billig mat och försöka låta bli att köpa den där kaggen och mackan för du inte hann äta frukost. Ta me en kaffe i termos och en egen macka istället. För pints efter skolan vill man ju ha!?!

2011-09-29 @ 01:55:58
Postat av: Elina

hahahaha, kaggen... Älskar min iphone och dess "rättningar"

2011-09-29 @ 01:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0