JAJAJAJAJAJAZZ

Klockan är strax efter nio och jag spenderar mina morgontimmar åt att fylla kroppen med gröt, Monica Zetterlund och en ordentlig dos av kärlek till Daniel Radcliffe (blev sådär panikkär helt plötsligt). Den här veckan måste jag skriva en jazzlåt till Structure Style and Content så jag försöker snickra ihop en jazzlista med lite inspiration. Jazz är ju hur svängigt som helst, men det är inte helt lätt att skriva om man inte är jättevan vid att använda massa dim, 13, b7b5 och maj7-ackord. Något kommer jag väl hitta på i slutändan, men jag vill inte fega ur och skriva en vanlig låt med lite extra 7-ackord, ska det vara jazz tycker jag att det ska fet jävla fetjazz.

WHART!? Hur kan man inte tvärsmälta!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0