Gotland del 2.

Hej du märkliga, vackra och tokiga varelse som läser det här mitt i natten. Jag har kommit hem från landet efter en intensiv mini-vecka med familjen plus mormor. Mina armar är lite bruna (åtminstone inte dödsvita), mina ben är lurviga och mitt hår luktar fortfarande hav. När jag vaknar ska jag fräscha till mig och göra mig redo för en veckolång dejt med Stockholm. Vi har mycket att ta igen.
 
 Här har vi mer bilder från rosornas ö.
 
På väg mot iskallt morgondopp. Jag var inte feg och dök i först.
 
Havet var fantastiskt blått
 
Scales biologinördade sig med fältfloran i högsta hugg. Hon trodde vi hade hittat en sällsynt art men blev sur för det vara bara en vanlig jävla blomma. Aldrig får man ha tur.
 
 
På väg mot nästa strand stannade vi till vid en loppis där vi hittade en kvinnoförnedrande affisch.
 
Nisse hittade en stilig kravatt, men fegade ur pga att han kände sig larvig. FEGT!
 
Playa nr 2.
 
Betyg; MVG!
 
Moa med sin världsafina kjol. Tänkte nästan sno den men ångrade mig när jag kom på att jag är en tjockis och Moa är en minimänniska. Aw synd. 
 
Frieda, Matilda, Bullen och Nisse.
 
Saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde. Betyg; MVG.
 
Men hej!
 
 
Maffju
 
Nisse och Mollys tjusiga mormor Ingegerd.
 
Sen fortsatte loppisturen. Här blev jag dödskär i alla lampor.
 
Typ den här
 
Den här.
 
Men allra finast var den här rosa lilla skapelsen. Den skulle vara så fin i mitt nya rum i London. 
 
Jag grät en skvätt och sa hej då till alla hemlösa lampor som ville bo hos mig och fortsatte ut på vägen...
 
...till butiken Mord och Mönster. Som de flesta saker på den gotländska landsbygden ser Mord och Mönster ut som en lada, men kliver man in hittar man en hypernajs affär som bara säljer saker med fina mönster på och deckare med undantag för en liten hörna med gamla kläder och en kondisdisk.
 
Matilda drog sin tuffa standardpose.
 
Chauffören Helena med orange aura runt sina lady bits.
 
Tillbaka i baksätet hittade jag det här hitalbumet i stolsfickan. Den spelades på högsta volym och jag och Moa hade SM i Shakira-imitation.
 
Vi var dagens matlag och på väg mot matbutiken funderade vi på vad vi kunde köpa för matkassan istället för mat. Till exempel en prima loppisbåt...
 
eller en prima husvagn... 
 
eller snuskiga spelkort. Den bästa sortens kort.
 
Det slutade med att vi handlade mat i alla fall. Vi lagade en fantastisk vegetarisk lasagne full av roligheter och en kanoners sallad med massa frukter i.
 
Hej hej hej!
 
Barnen på kärran
 
Himlen var sanslöst vacker.
 
Frieda, Blixten, Molly, Mattias, Jag, Nisse, Matilda och Clara (i flygande ställning). Vi (plus Moa) lekte lägerlekar i ladan och drack larvigt mycket öl och rödvin tills solen var nästan helt uppe och gruset i ögonen vann över viljan att vara håradre än natten.
 
Blixten 
 
Med den här bilden sa jag god natt till gården som badade i soluppgångens svala strålar. 

Kommentarer
Postat av: Pluttan

hahahahah, min gamla Shakiraskiva!

2012-08-09 @ 16:26:18
Postat av: Pluttan

hahahahah, min gamla Shakiraskiva!

Svar: Vi trodde det var Gunnels! <3
MittHogwartsliv

2012-08-09 @ 16:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0