KUNG CUP

Idag är den stora dagen! Dagen vi alla längtar till mer än julafton. Dagen som är viktigare än alla födelsedagar och OS-finaler. Idag är det dags för Kung Cup!
 
Kung cupen är mina vänners årliga fotbollsturnering där det viktigaste är att alla spelar fotboll och dricker öl. Inte att vinna. Alla tar med sig tre Kung som läggs i en prishög, sedan delas man in i lag och sedan möter alla lagen varandra. Vinnande laget får all Kung. 
 
Jag har ätit hälsofrukost, stretchat och satt upp håret i sportig tofs. I vanliga fall skulle jag kanske knäckt en öl vid det här laget och satt på mig ett par sandaler, tänkt något i stil med "vi spelar ju bara för att det är kul", men i år står så himla mycket mer på spel. Förra året tog mitt lag hem hela turneringen och vann inte bara all Kung, utan även evig ära och hemmagjorda guldmedaljer. Jag vill inte förlora min stolthet genom att spela skitdåligt i år. I år ska jag vara Zlatan. I år ska jag vara bäst (=i alla fall inte sämst).
 
 
Så här såg det ut förra året när vi var klara med turneringen. Man ser inte ens vilka som vunnit för alla är lika glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0