Oktober - December

Oktober började med införskaffande av iphone. Väl spenderade pengar! Varför har jag väntat så länge?
 
Vi hade inget internet i tre veckor vilket innebar bra ursäkter att gå till diverse caféer för att snylta internet och äta god mat jag egentligen inte hade råd med.
 
Danny övertygade mig om att han var världens bästa kille när han ordnade superdejten på Alexandra Palace. Var typ i sjunde himlen hela dagen.
 
Promenerade mycket och plockade fickorna fulla av kastanjer.
 
Var ganska full en del.
 
Hängde på stan med Olivia och hade på mig den här outfiten typ jämt.
 
Fotade Hanna Rose Platt nere i Crystal Palace inför hennes resa till Nashville.
 
Gick på kattparty.
 
Pluggade hela tiden....
 
...lärde känna den sköna bruden Jamie. Hon har flyttat från Manhattan till London för att hitta en brittisk judisk kille att gifta sig med. Tänkte följa med henne till New York någon gång och bo i hennes föräldrars lyxvåning.
 
Dagarna var långa men vi hade kul i skolan och allt kändes lite som att vara med i Glee (om Glee hade varit regisserat av Ricky Gervais).
 
Jag åt svenska pepparkakor, hade dille på pocherat ägg och fick vykort från Hogwarts.
 
Jag höll på att bli dunderkär, men vågade inte säga något. Jag var mest väldigt glad hela tiden och fick utforska Walthamstow.
 
Det åktes en hel del nattbuss och hösten var vackrare än någonsin.
 
Oktober avslutades med min tuffa sminkning och ett helvetesregn.
 
Vi hade diplomceremoni för förra årets diplomkurs och hade världens fest efteråt.
 
Danny fortsatte överraska med roliga dejter. Till exempel otippade frukostträffar och Beach House konsert.
 
Julskyltningen satte igång redan första veckan i November (whart?!??!).
 
Jag lekte masterchef, fick leka i nya studion och spelade på the Wheelbarrow en del.
 
Helena hälsade på i nästan en hel vecka och vi gjorde massa roliga grejer. Till exempel såg vi Matraca Berg på Bush Hall och gick på Victoria & Albert.
 
Hittade nya kompisar i lägenhetshuset och spelade in en ny demo.
 
Bonfire night i Walthamstow och födelsedagsmys hemma hos Nadine.
 
Tasha hade sin födelsedagsfest på en båt vid Themsen. Verkligen jättecoolt! 
 
Sen kom familjen och hälsade på! Vi åt på lyxrestaurang varje dag, kramades och gick på Winter Wonderland.
 
Jag blev tiotusen kronor rikare och fattigare på ungefär en timme. Fast vad är pengar värt om man jämför med världens finaste gitarr?
 
December kom och julstämningen sköt i taket med första luckan på julkalendern.
 
Jag såg Thea Gilmore på Union Chapel och hade songwriter's circle hemma hos Hattie.
 
Resten av december var jag ganska dålig på att blogga, men ni vet vad som hände ändå. Favoriten var helt klart julklappsdagen med Danny på Horniman Museum. Älskar ju djur och instrument.
 
Dagarna innan jag åkte hem till Sverige åkte vi skridskor och åt middag på Jamie Olivers restaurang.
 
Jag kom hem till Sverige och var i extas över all snö och under vår gran låg ett hav av julklappar.
 
På julafton tände vi ljus på gravarna, satte rosett på djuren och jag och syrran ansvarade för julklappsutdelningen.
 
Julafton avslutades med fest hela natten hemma hos Nisse och Mollys föräldrar. Bästa julen på länge!
 
Det var nästan allt som hänt de senaste 12 månaderna. Nu är det bara några timmar kvar på 2012 och jag känner på mig att 2013 kommer bli ett toppenår. BRING IT ON!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0