Sympativeggo, rockstjärnor och ännu mer julpepp.

Söndag igen?!?! Alltså jag fattar inte hur tid fungerar längre. Det liksom bara försvinner och det känns som att allt jag hinner blogga är veckosummeringar. Nåväl, här kommer den.
 
Veckofusk, den här bilden är från förra söndagen men jag ville bara visa alla fina grönsaker Danny hade med sig. Han är världens bästa sympativeggo och försöker hela tiden komma på nya vegetariska rätter att laga med mig. Från vänster till höger ser ni en prima squash, två zucchinis, rödbetor, spring onions, lök, lime, aubergine, paprika och vitlök. Vi gjorde currygryta av den här grönsaksfesten med kokosnötsmjöl och krossade tomater. Till eftis åt vi papaya.
 
I måndags efter skolan skyndade vi till Camden för att gå på decembers Songwriter's Circle som för första gången hölls på The Camden Lock Tavern. Jag var vrålis och beställde in en bönburgare. Den var ju god och så men alltså THE CHIPS! Godaste pommesen (va hur säger man?) jag ätit någonsin. Utan att överdriva. 
 
Kvällens tema var rock och Amy sjöng sina dängor.
 
Harry och Nathan var coola som vanligt.
 
Jay (min showcaselärare) var kvällens värd och spelade två av mina favoritlåtar.
 
Jag hade rosa läppstift nästan varje dag. 
 
Onsdagen började med elevrådsmöte (efter det tredje mailet från skolan anmälde jag mig som frivillig representant från vår klass med ett mail där det enda jag skrev var "I volunteer, I volunteer as tribute. Regards Katarina Gunnerholm"...tjejen som fick mailet fattade inte referensen). När vi var klara åt jag halloumipanini med soltorkade tomater, ruccola och coleslaw med dill (som smakade skagenröra, helt sjukt) på Belvedere Organic, ett polskt café som har prisvärd ekologisk mat.
 
På kvällen åkte jag till Kentish Town för att sjunga på en open mic med Bobby.
 
Fredagen var en lång julklappsjakt i centrala London. När jag kom hem till Angel hade det blivit mörkt och änglavingarna var så himla glittriga med all julbelysning.
 
Jag fick feeling och bakade havrekakor med russin, kanel, äpple och vanilj (halleluja) innan jag åkte till Walthamstow där jag hade för trevligt för att komma ihåg att ta bilder. Danny och jag åt pizza och drack Leffe i the village, promenerade i regnet och när vi kom hem tände vi julgranen i vardagsrummet. 
 
Lördagen gick också i julklappens tecken och jag hittade den här boken. Först trodde jag det var någon slags skämtbok men efter att skummat igenom några kapitel förstod jag att det här var en helt superseriös guide till Twilight-serien. Twilight måste vara det mest lättlästa påhittet i världshistorien och även fast det berör ovanligheter som vampyrer, varulvar och sånt så är det ganska svårt att inte förstå vad allt handlar om. Trots det kände någon behovet att langa en guide för att förklara böckerna. Alltså jesus i krubban; vad händer med världen?!?!
 
På kvällen filmade jag en flashmob på St Pancras som vi anordnade som marknadsföring av Nadines första singel som släpps innan jul. Planen var att Nadine skulle spela låten på ett av de offentliga pianon på stationen och i refrängen skulle alla kompisar komma från ingenstans och sjunga med.
När vi var klara gjorde vi samma sak i tunnelbanan (fast utan piano förstås) och sedan gick vi runt i Angel och sjöng på lite olika ställen (till exempel i Camden Passage där jag tog bilden).
 
Vi avslutade på The New Rose, just another pub på Essex Road där vi drack mulled wine och pale ale. Det var sjukt mysigt och superjuligt. Det ska bli så spännande att se hur det går för singeln när den släpps!
 
Idag har jag pluggat, städat och skrivit julkort (i know, jag är så himla flitig). Är väldigt nöjd över mina julkort i år. Man ser det inte så bra på bilden men de är liksom i flera lager (3D woho).
 
Nu smakar allt jag äter klister men om några dagar vet jag några svenskar som kommer bli väldigt glada. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0