Hungerspelet

Kära dagboken/bloggen/världen. Jag har ett problem.

I mars har filmatiseringen av Hungerspelet biopremiär och tumblr har tagits över av en gif-tornado av klipp från filmen. Danielle tjatade om att jag var tvungen att läsa de här böckerna i julas och jag sa väl "jaja jag lovar" utan att lova särskilt väl, men nu när de är överallt kunde jag inte längre blunda för mitt löfte och för två dagar sedan gick jag in på Waterstones i Islington bara för att titta lite, men kom ut en halvtimme senare med en korpsvart box med try böcker i som alla bar texten "The Hunger Games" på sina ryggar.
Bokserien är på tumblr allmänt känd som fenomenet både Harry Potter-fansen och Twilight-idioterna älskar, bokserien som innebär att de två mest välkända fienderna i världshistorien måste samsas.

Jag började läsa första boken igår kväll och ser nu ut så här.

Jag har inte lämnat min säng sen jag kom hem igår kväll, med undantag för två snabba visiter till badrummet och en spurt till köket för att bre en jordnötssmörsmacka.
Boken känns som att den är skriven av en Stephanie Meyer som inte är dum i huvudet och som tänker på annat än tonårsporr, dvs språket är väldigt platt karaktärerna är inte särskilt komplexa, men oj oj oj OJ! OJ! Vad det är spännande och så fort jag läst färdigt ett kapitel måste jag börja på nästa.

Det värsta är inte att jag börjar lukta äckligt och att min rygg känner den där välbekanta värken som jag känt så många nätter när jag streckläst Harry Potter i sängen med ljuset från en ficklampa. Det värsta är att jag inte kan vara inne på tumblr för jag riskerar att stöta på alldeles för många spoilers. GARGH! Jag måste läsa klart alla böcker nu! NU! NU!

GARGH!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså. Du är så himla bra, klok och rolig. Ja-a, fan alltså!

2012-01-28 @ 18:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0