Jag fick ett brev, ett riktigt brev med frimärken

Förkylningen gjorde sig påmind ungefär två pints in i födelsedagsfirandet och jag var vettig nog att ta sista overground-tåget hem. Väl hemma hittade jag en fin överraskning i hallen; ett brev skrivet på rosa papper med stänk av glitter. Ett alldeles helt underbart brev från min kära styv-farmor.

Hejsan! Hoppas du har det bra.
Jag tänkte påminna om vilken härlig natur vi har så att du inte stannar i England utan jag får chans att träffa dig igen.

I Söndags var det äntligen riktigt julaftonsväder. Stora snöflingor dalade sakta ner och snön blev kram. Några småkillar på lekplatsen där jag bor skyundade sig ut och rullade snöbollar till en stor snögubbe. Jag fick lust att gå ut och hjälpa dem men vad skulle grannarna då sagt?

Kommer du ihåg barnvisan: "om pappa ville ge ja en femöring"?...

När du nu ensam och utan kära mamma
då vill jag så gärna ge dig några pund
så att du kan köpa så mycket med detsamma
ja att du kan köpa allt som du vill ha
sen kan du ju festa och bjuda på det bästa
och shoppa och unna dig allt vad du vill
gitarrer som Stefan har fullt utav där hemma
du kan säkert ha behov för några till.

Vi talade ju om dikter och rim i julas, här är en tramsdikt som jag skrev för länge sen;

Hjärta och smärta
Hjärta och smärta är starka ord
på rimmandets rikliga smörgåsbord
men sätt dem tillsammans
det blir kollision
som sylta och vitlök
som sill och kalkon

Stor Kram från Sonja.

Jag vet att skilsmässor är tragiskt och förstör ganska mycket, men det är svårt att klara när man inte bara lyckas landa världens bästa styvföräldrar, utan även världens guldklimp till extra-farmor.
Bäst är nästan lilla fotnoten som säger "du får ursäkta de dåliga rimmen, det gick lite för fort.".
Imorgon får jag allt se till att ha lite skrivarstuga så jag kan svara på det här fantastiska brevet och kanske komponera några rader eller fler till mina kära brevisar Zarah och Elina (de skriver brev för internet har inte kommit till Linköping än).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0