POLIPOLIPOLIPOLIPOLITIK

Klockan är inte särskilt sent men mina ögonlock känns ändå tunga när jag sitter hukad över min gitarr här i mörkret i ett desperat försök att samla låtskrivardemonerna. Den här veckan måste jag skriva en soul-låt, en låt tillsammans med Joe och i Solo Writing är veckans brief "politik".

Jag har varit extremt exhalterad över den här terminens teman och politik känns som att det kan bli min favorit, men det jag har kommit fram till är att det är jättesvårt att välja vad jag vill skriva om. Feminism? Jämställdhet? Krig? Maktmissbruk? Förtryck? Eller kanske något så smalt som politiken inom min familj? Jag tycker det är viktigt att välja något som känns aktuellt, men det måste också vara tidlöst. Tur att jag bor med två politik-studenter. De borde väl kunna bidra med ett eller annat skönt tips.

Är det någon som sitter på en idé? Alla tips är välkomna!

Hungerspelen har gett mig väldigt spännande drömmar de senaste nätterna och jag tror att allt krigande i mina drömmar har nått piken av intensitet när jag vaknar upp med stora rivsår i ansiktet.

Jag känner mig som Arwen i LOTR när hon blir jagad av ringvåldnaderna genom skogen och får ett likadant rivmärke från en gren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0