What would Dylan do?

Till nästa vecka måste jag skriva tre låtar. En "co-write" tillsammans med Franco och Sarah, en rocklåt till Structure, Style & Content och en låt med öppen brief till Solo Writing.
Till låten i co-writing har vår lärare gett oss en riktig brief, dvs att han har delat med sig av en industri-brief som han har fått från ett stort skivbolag. Briefen ber typ om en ny "Set Fire to the Rain", en modern, soulinspirerad låt som är så stor att den är värdig en egen kontinent. Det är väl inte för mycket att be om eller? Det ska bli jättespännande att jobba med Franco och Sarah, och även om vi inte når Adele-kvalitet så tror jag ändå att vi kan skapa något riktigt spännande.

Rocklåten är lika kul som knepig eftersom det är världens bästa och bredaste genre. Jag har funderat på att skriva allt från dödsmetal till kanske en lite mer rythm n bluesig låt i Rolling Stones anda.

Svårast av allt den här veckan blir den tredje låten. Sophie (min lärare) sa att jag måste skriva en låt som är det bästa jag någonsin skrivit, med "universal appeal" och ändå vara min orginalitet trogen. Jikes. Jag vet inte vart jag ska börja. Hon vill att jag skriver Big Yellow Taxi eller Sophia. Hon vill att jag skriver en Father's Eyes som alla kan relatera till. Hon vill att jag skriver ett mästervärk och just nu är den största tanken i mitt huvud att jag borde ta en dusch.

Hej då helgkul, jag ska leka låtskrivar-eremit i min låtsas-stuga i min låtsas-skog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0