Ang att kramas

Saker jag gör när jag kommer hem till Sverige.
 
1. Kramas med min katt
2. Kramas med min hund
3. Kramas med familjen
4. Kramas med kompisar
5. Kramas med min garderob
 
Kramas med garderoben är helt toppen. I London har jag massa kläder, men bara kläder som jag vet att jag använder regelbundet (dvs allt i färgen svart med krage). Hemma i Sverige hänger därför alla spexiga mönster, galna färger, alla tyllkjolar och knäppa t-shirtar. Jag har redan bestämt mig för att ha på mig min rosa t-shirt med fåglar och texten "say no to cages"på. Jag köpte den i åttan och hade den som en lång-tisha till mina baggy jeans (japp jag var den tjejen). Nu är den midjekort och svintajt, heja viktökning! 
 
Imorgon åker jag ut till landet. Där ska jag kramas med Östersjön. 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Heeej jag tänkte fråga om du har nåt nice tips på var man kan gå/vad man kan göra/se (osv..) i London, och då menar jag kanske de lite mer okända grejerna, som inte vanliga turister brukar gå till :) typ nåt mysigt cafe eller nåt supercoolt ställe haha jag vet inte :) ska visa min kompis London. (hon verkar tro att jag har koll på allt för att jag varit där en gång och då får jag väl försöka ha koll på allt också...hehe)

blir säkert inte alls helt fullt med folk överallt när det är os...nejdå

Svar: Åh när åker ni? Jag har precis varit på Gotland utan internet. Om du hinner se det här så är ett hett tips att ni skaffar Barclays-cyklar för att undvika all OS-hets i tunnelbanan. Mitt favoritfik heter The Vintage Emporium och ligger på en tvärgata vid Brick Lane (googla så får du adressen), jag har bloggat om det några gånger förut så om du brukar läsa borde du veta vilket jag pratar om. På Essex Road hittar du "The Food Lab" som har grymt kaffe och fina råvaror, dörren bredvid ligger en ganska cool second hand affär med loppiskänsla (och matchande priser), fortsätt fram och du kommer till min bästa skivaffär där man kan köpa ny och gammal vinyl till bra priser.
I Angel finns en gata som heter Camden Passage där du hittar massa vintageaffärer och trevliga fik. På lördagar har de även en liten marknad där.
Om du ändå är i Angel och har lust att äta middag finns det en restaurang som heter Dolcetto på Chapel Market Road. Det är en liten italienare med ruggigt goda pastarätter och rimliga priser. Går du dit rekommenderar jag att du tar blåmusslorna i tomatsås till förrätt och risotton med havskräftor till varmrätt.
Upper Street kryllar av kvalitetsrestauranger där varmrätterna sällan kostar över 12 pund. Är ni inte hungriga finns det även massa fina butiker på den gatan och de flesta barerna har happy hour mellan 5 och 7. Två goda cocktails för 8 pund är inte helt fel.

Det här blev ganska hastigt skrivet, men det blev några tips i alla fall. Missa heller inte att promenera i Regents Park och även fast Notting Hill är ganska turistigt är det värt ett besök.
MittHogwartsliv

2012-07-19 @ 14:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0