Haru lust att komma över och prova min nya pesto?

Jag har haft rödvinshuvudvärk hela dagen efter massa tjattrande med Vera och hennes gulliga kille Alan med vän. Vi pratade om rättegången med stort R, att skriva musik på sitt eget språk och hur man tar reda på om en kille är intresserad eller inte. Bästa förslaget var Alans idé om att skicka ett sms där det står "Hello I'm making some lovely pesto, would you like to come and try it?". Jag och Vera försökte förklara att det bara är något man kan säga om man är en gullig schweizare med fransk brytning. Dessutom måste man köpa ingridienser till pesto, och det är ju fetdyrt. På det svarade Alan att man mycket väl kan byta ut peston mot ossobuco eller en fräsch pasta.

Vad tror ni? Är det värt ett försök? Annars kör jag på min vanliga strategi där jag gillar någon i smyg och vägrar att prata med dem innan jag vet säkert att de är intresserade.

Nu ska jag hem till rock-Josefin och vara allmänt festlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0