Hollywoodsvall på fyra minuter

Jag har fått några väldigt snälla kommentarer om mitt hår. TACK SÅ VÄLDIGT! Det gör mig mkt mkt glad ska ni veta. Tyvärr kommer det inte gratis. Så här ser det nämligen ut när jag vaknar...
 

När jag borstat håret ligger det ungefär lika platt som en kaviar tub som blivit överkörd av en bulldozer. Det kan man ju tycka är snyggt förstås, problemet är att så fort det blir tovigt ser det helt bedrövligt ut och även fast platt kan vara läckert, vill jag allra helst ha ett svall.
 
Så jag smetar in lite värmeskydd (jag har thermal protection från tresemmé) och hettar upp plattisen till ca 200 grader. Tar en ungeär tre centimeter bred hårslinga och skruvar på plattången medans jag drar ner mot topparna. Capiche? Gör så runt hela skallen och sen ser jag typ ut så här...
 
Man kan göra precis hur slarvigt man vill. En vanlig skoldag lockar jag hela håret på ungefär fyra minuter, men om jag ska på fest lägger jag ner betydligt mer tid och lockar tunnare slingor och i fler lager för mer volym. 
Helt klart värt att lägga ner några pissiga minuter på att få hollywoodhår!
OBS! Sprej är ju en toppengrej för att hålla lockarna på plats, men jag brukar inte spreja om jag vet att jag vill locka om håret dagen efter utan att tvätta det emellan. Onödigt slitage och lockarna håller sig rätt fina ändå, så länge man inte tokdansar och hånglar på en svettig klubb...men om man har så kul bryr man sig nog inte så mycket om håret ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0