Death Cabaret

Jag hade tänkt skrota halloween i år, men jag ångrade mig visst (eftersom jag inte är feg).
 
Jag bestämde mig i sista minuten att gå på skolans halloweenfest tillsammans med Olivia. Temat var "Death Cabaret" (=hög slampfaktor) så jag bestämde mig för att klä ut mig till någon slags död cabaretkärring. Jag sökte "skeleton makeup tutorial" på youtube och hittade den här. Det var förvånatsvärt lätt att göra den här sminkningen. Det tog ungefär 40 minuter och jag behövde inte använda något mer än svart ögonskugga, eyeliner och min vanliga foundation.
 
Jag kände mig väldigt läskig och en kvinna jag passerade på gatan blev så skrämd att hon skrek högt.
 
Väl framme på The Good Ship hann jag ta den här bilden på Ellen och hennes syster, utklädda till ZZ Top, innan jag blev för full för att komma ihåg att fota resten av kvällen.
 
Min episka sminkning förevigades med polaroidkamera...
 
...och sedan bar det hemåt i stormen. Jag är verkligen nöjd över att jag sparkade mig själv i baken och drog ut på halloweenfest. Skulle varit pinigt om jag varit hemma som en typisk fegis.
 
Nu är det dags att däcka. Skolan börjar klockan 10. 

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj hjälp!! Coolt det blev :)

2012-11-01 @ 09:12:21
Postat av: Mammi

Läskigt, snyggt målat !

2012-11-01 @ 18:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0