Winter is coming

Hösten har varit lång, brandgul och helt underbar, men nu börjar det bli kallt på riktigt här i London (eller ja, så kallt som det blir här, inte Sverige-kallt). Det är dags att säga hej då till den bästa årstiden och förbereda sig för frost och kräksjuka.
 
Vintern är min sämsta årstid. På vintern blir jag äldre, får köldeksem och mina midjekorta sammetskavajer samlar damm i garderoben. Tur att jag bor i England där krokusarna målar gatorna redan i början av februari och våren varar i flera månader. 
Drömmen om magnoliablommor, vårskor och att lyssna på Jakob Hellman i gräset med en flaska billigt vin och en hunk får hjälpa till att hålla borta vinterdeppen och tills dess kan man ju alltid åka skridskor, dricka glögg och värma sig framför en brasa på en mysig pub.
 
Nu byter vi vinterdeppen mot vinterpeppen! Matt Corby – Winter
 
Kappa från Monki 150kr (rea), väska från myrorna 75kr, blus från mormors garderob (helt jävla gratis) och hatt från Humana; 60 kr. Fuskpälskragen köpte jag en miljard år sedan på Monkis julrea för 20 kronor. Den är jättegosig, som en liten kanin, och helt perfekt nu när jag fryser hela tiden. Den fungerar även som nackstöd/kudde om man vill ta sig en tupplur på tåget.
 

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Du alltså, får jag komma och hälsa på dig?
Det vore mycket kul och fint tycker jag. Mycket roligt!

Svar: Absolut! Kanske inte just nu men efter nyår! Jag är ganska pank hela tiden men man kan hitta på roliga saker att göra som inte kostar så mycket,
MittHogwartsliv

2012-11-29 @ 21:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0