Den riktiga hösten, musik och ett paket äkta kärlek.

Den här veckan kom hösten på riktigt. Löven målade alla gator brandgula och min näsa var kall.
 
Jag har pluggat som en galning hela veckan och värmt mig med tusen ljus. Den här kvällen måste det ha spökat eftersom lågan såg ut så här en stund.
 
Med kylan kom färgpeppen och jag hade knallröda läppar varje dag.
 
I skolan fick jag lära mig lite om programvaran Abelton Live (som är hur kul som helst) och jag fick dreggla lite över bilden på Leslie som de satt upp i ett klassrum. De har bilder på gamla elever överallt, men Leslie är helt klart ballast.
 
På onsdagen for jag på äventyr i Chelsea för att se Alex och Bobby spela på en songwriter's circle. Alex var först ut och rockade sönder hela stället. Det är helt sjukt hur mycket han har utvecklats på bara ett år.
 
Sen spelade allra käraste Bobby. Hela gänget var där och vi sjöng stämmor på alla låtar och klappade högre än en stolt pappa på sonens första ishockeymatch.
 
Health food Thursday på Olive Tree i vanlig ordning. Den här veckan bjöds det på chili non carne med göttig sallad och brunt ris. 
 
Hela datanätet hade lagt ner lagom i tid till att vi skulle ha vår produktionslektion så vi larvade oss mest. Pete (min lärare) tyckte att jag hade gjort bra ifrån mig med min danspop-låt "Closer" och jag drog en lättnadens suck.
 
På kvällen spelade Tasha (till vänster) på Hard Rock Café och jag hade lovat att agera kamerahen. Idag var hon och Hanna (i mitten) i Paris för att spela in en video med Hannas artistprojekt. FETT COOLT! Hanna kommer bli supermegastjärna typ nästa vecka. Likaså Tasha och Nadine (till höger) förstås. 
 
Efter jag filmat klart bestämde jag mig för att strunta i den tråkiga tunnelbanefärden från Green Park och tog buss 19 istället. Buss 19 är heltoppen för den åker liksom förbi så många roliga ställen som jag nästan aldrig åker till annars (dessutom stannar den typ precis utanför min dörr). Här åker den till exempel förbi London Caviar House. Där man kan köpa sin lyx-Kalles och sånt.
 
Buss 19 åker också förbi Piccadilly Square där man kan blänga på turister och neonskyltar.
 
I fredags efter skolan (innan jag åkte till han den där killen med samma namn som den där tuffingen i Grease) svängde jag förbi H&M för att köpa en ny tjocktröja. Jag blev dödsförälskad i deras skylting för barnavdelningen. Liksom hallå!!! Djurkostymer, flugor och stormhatt!!!
 
Efter allt kul/mysigt jag gjorde i lördags hände världens bästa grej. Jag gick in på mitt lokala Budgens för att köpa ett pint mjölk och tänkte "åh va gott det skulle vara med lite kaka" och svängde förbi kexhyllan för att plocka på mig nån jädra biscuit när mitt hjärta stannade helt plötsligt. Mitt ibland alla digestives, crinkles och shortbread biscuits stod ett paket mor Annas pepparkakor. "VA?!" sa jag alldeles för högt och blev lite tårögd. För ynka ett pund och nitton pence fick jag ett helt paket äkta kärlek och nu är jag tusen gånger snällare än vad jag någonsin varit.
 
Söndagen inleddes med rejäl sovmorgon och pocherade ägg på rostbröd och följdes sedan av storstädning.
 
Jag unnade mig även ett halvt paket pepparkakor (alltså seriöst, det smakar jul i hela munnen och jag nynnar introlåten från Björnes magasin hela tiden).
 
Och nu precis alldeles nyss rostade jag morrötterna från marknaden med vitlök och svartpeppar, panerade zucchini och gjorde couscous med granatäpple. Himla gott och nu är jag himla mätt. Nu väntar lite plugg och kanske lite mer pepparkakor.
 
HEJ HOPP VECKA 43!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0