Hälsningar från Hogwarts, dejter och skolpressen

Veckan började i helblått (skjorta från weekdays second hand och kjol från Monki) med hatt och sammetskavajen från Kenzo som jag fyndade på myrorna för 125 spänn.
 
Jag fick vykort från Hogwarts av Elina och Gutti. De har varit på semester i Florida (ehrm jag menar Hogwarts) och deras världsafina hälsning satte ett stort plåster på min avundsjuka. 
 
Jag redigerade alla bilder på Hannah och fick väldigt fin respons av hennes fans.
 
I skolan rockade vi Jays lektion när vi repade med bandet. På bilden ser ni Polly bossa över gitarristen Ivan. De här lektionerna är helt toppen. Mest för att det är så coolt att höra hur allas musik tas till en helt annan nivå när de arrangerats ordentligt med bandet.
 
Ibland känns det som att man är fast i ett avsnitt av Glee. Alla brister liksom alltid ut i stämsång och får feeling. Himla speciellt. 
 
Mitt i veckan, när livet kändes som allra mörkast, hade jag och Olivia pizzakväll. Utanför pizzerian spanade vi in i leksaksaffären bredvid. Den här dockan gav mig onda ögat och har förföljt mig i mina mardrömmar hela veckan.
 
Jag var sanslöst produktiv hela veckan. Producerade, skrev, sjöng och spelade in. 
 
En kväll åt jag och Danny middag på den turkiska resturangen Kilis (4 Theberton Street). Jag åt en himla god auberginerätt med kronärtskocka, sparris och halloumi, och de hade väldigt fina lampor överallt.
 
På torsdagar äter vi lunch på hälsokostaffären Olive Tree vid vår skola. Allt är veganskt, supernyttigt och jättegott. 
 
För 3.95 pund får man en sån här sexig låda full med dagens gryta, råris och sallad med avocado och groddar. Den här torsdagen var det sötpotatisgryta med spenat och kokos. HALLELUJAH!
 
En kväll var himlen så här fin vid stationen på väg hem från skolan.
 
Jag visade internet ett av mina favorithus i vårat kvarter. Tycker liksom att världen vore lite bättre om fler hus var pastellfärgade.
 
Kvarterskyrkan. Dit kan man gå och beundra arkitekturen och rosenbuskarna, eller tro på gud tillsammans med andra människor om man tycker att religion känns kul/övertygande.
 
Efter skolan på fredag träffade jag Jamie i West Hampstead för att skvallra över lunch. Soppa gjord på svarta bönor på The Kitchen Table fyllde våra magar och vi pratade om skilsmässor, New York, bitchar, hannukkah och killar. 
 
Danny hade varit på någon knäpp äppelmarknad förra helgen och gjorde ett ljus av bivax till mig som han slagit in i julpapper. Jag sa något i stil med "thank you for being so weird" och skrattade lite dumt. Nu brinner ljuset fint i min improviserade ljusstake och jag garvar lite varje gång jag ser det. 
 
På fredagskvällen gick jag ner till vår vinaffär på hörnet för att hitta något att kickstarta förfesten med.
 
Vi skulle ju på kattparty!
 
När vi kattat klart oss svepte vi våra drinkar och satte oss på bussen mot Old Street.
 
Katter i kön. Väl inne var det fullt av människor och ALLA hade kattansikten. Det kändes lovande...
 
...men kattfesten saknade tyvärr klös så vi tog våra vattenfasta morrhår ut på nya äventyr.
 
Jag blev trött, full, tvingade dj:n att spela TLC och lämnade tjejerna dansandes bland alla snygga killar för att ta 43:an hem. Tänkte "oj vad pinigt att åka hem själv med kattansikte" men det underbara med London är att typ ingen bryr sig för det är inte så himla konstigt och om någon tycker att man ser helt knäpp ut så tänker de ändå mest "oj hon måste haft väldigt kul ikväll". TACK ENGLAND!
 
Lördagen spenderades på Brick Lane där jag agerade personal shopper åt Danny. Vi letade efter den perfekta skjortan och finkammade hela Shoreditch. Efter fem timmars jakt, med paus för vietnamesisk nudelsoppa på Pho i Spitafields, lyckades vi hitta tre nästan perfekta skjortor och jag hittade hem till en helkväll i pyjamas och plugg.
Det kanske låter trist att stanna hemma och jobba en lördag, men det är enda kvällen då jag kan slappna av när jag pluggar. 
 
Nu är det söndag och jag...pluggar. Det är ganska mycket att göra hela tiden och jag vill ju vara bäst på allt. Om två veckor har jag höstlov. Då ska jag ge bloggen massa kärlek och fylla den med fina inlägg varje dag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nellie

Hej! Jag skrev till dig för några månader sedan och frågade frågor om din skola. Well, nu har jag flytt till london och jobbar och så. Undrar om du kanske har lust att ta en fika någon gång? Skulle gärna höra lite mer + att du verkar vara en skön tjej i allmänhet. :)

Svar: Hej Nellie! Fan va kul att du har flyttat hit! Jag träffas gärna och hänger lite. Vart bor du? Mitt nummer är 07429438001. Släng iväg ett sms så kan vi styra något!
MittHogwartsliv

2012-10-21 @ 12:50:27
URL: http://kissmestupid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0