Ang koffein

Jag bestämde mig för några veckor sedan att jag skulle försöka sluta med koffein. Mest för att när jag är i England dricker jag ungefär en miljon liter svart te om dagen och som jag nämnt tidigare har det lämnat spår både på tänder och det allmänna välmåendet. 
 
Nu har jag tankat skafferiet med flera sorters ört och frukt-te. De är alla väldigt smaskiga men när höstvindarna börjar smyga in genom de otätade balkongdörrarna och hjärnan säger "skolan börjar snart" men kroppen säger "nope...jag stannar i sängen" då är det ganska otillfredställande att smutta på en trött örtblandning istället för en ljuvlig kopp builder's tea med så mycket koffein i att hjärtat bankar i dubbel takt.
 
Jag får helt enkelt låtsas vara pigg på samma sätt som när man bantar och säger "mmm va gott jag är så mätt" efter två blad isbergssallad.
 
Övertygad? Nej? Inte jag heller.
OBS! Idag har jag min första föreläsning i "låtskrivare som entrepenör". ENTREPENÖR! Hör på den! Jag känner mig som Blondinbella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0