"Kvinna"

Förvirringen har aldrig varit större. "Vita Kränkta Män" (för övrigt mkt mkt kul grupp) postade den här bilden tidigare idag via gruppen "Krossa Antivitismen" (ett gäng högerextremister som är sjukt dåliga på photoshop) och jag satte mina gojibär i halsen när jag såg mitt ansikte mitt i smeten.
 
 
Liksom; VAFAN?!??!?!!? VAD GÖR JAG HÄR?
 
Det måste vara för att jag är ett typiskt praktexemplar på allt som är fel med den moderna så kallade "kvinnligheten". Kanske för att jag är så himla lik Kissie? Eller kanske nazisvenskar hatar feminister med rosetter i håret lika mycket som de hatar tjejer som hoppar bungyjump och snorklar? 
Vad som förvirrar mig mest är det oklara sambandet mellan alla tjejer på höger sida. Hur betedde sig skaparen till kollaget för att få fram just de här bilderna? Jag provade lite olika googlesökningar som kändes rimliga men varken "slutty Scandinavians who likes to party", "Swedish Women", "Partysvenskar" eller "tjejer utan stil" gav resultat.
 
Personen som klistrade in mitt ansikte måste helt enkelt vara en av de där killarna som kommer fram till mig på krogen och säger "alltså...du skulle va fett het om du inte hade den där nosringen" och "alltså... om du inte hade den där fula ringen skulle du få ligga hela tiden" för om man bortser från min septumpiercing tycker jag att jag ser ut som en helt vanlig person. Liksom hellooo....nazi girlfriend material här borta!!!
 
Åh jag är så trött på nazister och kvinnohatare. Vad är grejen med den här extremt vridna kvinnosynen? Vad är det för fel med att könsroller förändras och att människor utvecklas? Kvinnligt och manligt är dammiga begrepp som borde eldats upp för länge sen.
 
Men jämsides med min förvirring och känslan av att vara galet kränkt känner jag mig ändå glad över att den här gruppen inte ser mig som en riktig kvinna. De har uppenbarligen förstått att jag inte vill bli tyglad av könsbegreppens bojor och gör vad fan jag vill. Det känns också skönt att nazisterna hatar mig lika mycket som jag hatar dem.
 
"Kvinna" och jävligt nöjd.
 



Kommentarer
Postat av: Sandra

Dafuq is this shit?

Kör hårt "kvinna"! :D

Svar: Tack!
MittHogwartsliv

2012-09-17 @ 07:40:14
Postat av: Snygglotta

nazi girlfriend material här borta!!!

jag satte muslin i halsen av skratt. du e bäst kattgun!

2012-09-17 @ 09:28:57
Postat av: Gustav

Enda skillnaden är ju att "nutidens" tjejer är i färg, medan dåtidens är svartvita.

Rassarnas världsbild är ju svartvit, som bekant. Jag tror det handlar om det. Lololol.

Svar: LOL indeed!
MittHogwartsliv

2012-09-17 @ 13:19:18
Postat av: Ellen Malcolm

Åhh såg också den jäkla bilden, haha jag bara vafan gör hon där, tjejen med världens bästa blogg?? Hon har ju inget med detta att göra, haha :P

Svar: Tack! Känns skönt att jag har tuffa bloggläsare som backar mig!
MittHogwartsliv

2012-09-19 @ 19:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0