Mitt Hogwartsliv

Bloggen börjar närma sig sin födelsedag så jag beslöt mig för att bläddra tillbaka lite i arkivet för att minnas hur allting lät när det började.
Namnet "Mitt Hogwartsliv" föddes såklart ur min besatthet av Harry Potter, men ni som har varit med från början kanske kommer ihåg att det brukade vara mer än bara ett namn?

När jag startade bloggen fick Stockholm vara Hogwarts och allt jag gjorde beskrevs i HP-termer. Min mamma var professor McGonagall, Slytherin representerade alla jävla killar jag hatade för stunden (särskilt en jävla kille), Läckande Kitteln var Dovas på Sveavägen och spådomslära var alla de där timmarna på café Birger när vi brottades med post-studenten-deppen. Det höll ungefär ett år innan det lades på hyllan men fram tills dess kunde en helt vanlig utekväll beskrivas så här:
 
Jag måste medge att jag saknar de här inläggen. Eller kanske saknar jag bara de dagarna? Kanske både och, men tänker jag lite längre än fem centimeter minns jag att det där året var förpestat av den enorma hjärtesorgen, identitetskris och den dåliga sortens vanvett. Fast... det fanns ju också nätter hos speciella personer, en rockturné i England, de tysta morgontimmarna i Prenzlauerberg, sönderblekt hår och jag hittade Kanada. Med allt vad det innebar.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Vad för film? Vilken skolgård? Minns inte detta :(

Svar: Det var på Scandic Malmen, typ rodeo eller nöjesguiden som hade filmvisning där. Filmen var väldigt konstig och ungefär det sämsta vi sett. Efteråt gick vi till Södra Latins skolgård och blev kalasfulla. Minns inte vad vi gjorde efter det. Kanske var vi i Coolis? Dagen efter var vi på Stampen och tittade på Jana. Sen följde den sjuka efterfesten.
MittHogwartsliv

2012-09-14 @ 09:35:34
Postat av: Linn London

men FINTTTT

2012-09-14 @ 11:42:07
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: Ida

Känns dock som väldigt mer trovärdigt att det är sådär på Hogwarts. HP-böckerna kan liksom va lite väl präktiga i det långa loppet, liksom ingen som knullar med fel person eller blir för full. Vilket borde hända trollkarlar och häxor också.

2012-09-14 @ 12:15:42
URL: http://idaaronson.wordpress.com
Postat av: Gustav

Nja vi bodde inte i Coolis då men jag förstår nu vilken kväll du menar! Episk ju. Vi snirrade massa om böcker. Fett najs.

2012-09-15 @ 01:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0