- Infoga valfri reaktion -

För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle på skoj, ganska halvhjärtat, skriva ett inlägg med en analys av Blondinbella vs Kissie som feministiska och antifeministiska föreblider. Det krävde förstås lite research och idag när jag tänkte fortsätta min relativt grunda djupdykning i toppbloggerskornas värld möttes jag av en fet jävla reality-check-käftsmäll; BLONDINBELLA ÄR PREGGERS!!!!
 
Va? Alltså vad händer med världen? En tjej skaffar barn? Känns som att jag aldrig hört något liknande. Det påminner på något sätt om förtvivlan och ångesten jag kände när Heath Ledger dog. Lite som att när en kändis från "vår generation" (öppet för tolkning, alla som vill vara på min sida av generationsstängslet får haka på. Vi har har Furbees, Poggs, Gogo's, de bästa disneyfilmerna, "Jag ska köpa vingar för pengarna" och Kurt Cobains död) är med om en verklig verklighetshändelse, till exempel bli preggers eller döden dör är det som att man helt plötsligt inser att man inte är hundra procent odödlig och att forever young bara är en lögn/partydrog från 80-talet.
 
Håller ni med? Det är helt overkligt.
 
Har ganska många teorier om vad som kommer hända det lilla barnet. Till exempel bli döpt efter någon trist kunglighet, få MUFF-medlemsskap i dop-present och få indragen veckopeng när barnet använder snuskiga ord som "hen" eller "socialdemokrat" vid middagsbordet. Men jag tänker bespara internet min inre monolog just för att jag inte vill vara den hundrasjuttioelfte h8tern som säger något taskigt om två helt vanliga personer som gör något så sjukt boooooring som att baka en minimänniska i tjejugnen. Man vill ju inte vara taskig. Det är ju som lärarna försökte predika när alla mobbades på lågstadiet; det är coolt att vara snäll.
 
Jag satsar på att vara cool i kubik för att fortsätta vara den reko b-ruden jag var född till att vara och inte smutsa ner min dundercoola blogg med massa hat.
 
....MEN HALLÅ BARN!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?
 

Kommentarer
Postat av: Frida

I KNOW! Man får inte vara elak men jag känner "hjälp" "OMG!!!" "åhhh neeeeeeej" och typ. Hjälp igen.

Svar: Helt overkligt!!!!
MittHogwartsliv

2013-04-30 @ 12:27:48
URL: http://vadupp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0