RADIODEBUT

Igår hände något helt otroligt. Igår spelades nämligen min musik på radio för första gången någonsin! Inte vilken radiokanal sin helst heller utan Englands största radiokanal; BBC 2. 
 
Thea hade en intervju med radioprofilen Janice Long och var ombedd att ta med sig fem låtar som hon ville spela i studion och hon valde att ta med en av låtarna från min EP!!!!! ALLTSÅ!!!!!! Det bästa är att av de fem låtarna hon hade med sig, spelade de bara tre och min låt var en av dem!!!!! 
 
Det här är alltså helt sjukt, att få en låt spelad på BBC2 är något man sällan får göra med sin allra första EP, särskilt innan den ens har släppts! Alla mina tankar är följda av åtminstone tre utropstecken och jag vill glädjetjuta hela tiden.
 
Jag och Danny hade precis kommit hem från puben igår kväll när vi satte på radion och vi hann bara sitta stilla i några minuter innan de sa mitt namn och jag slutade andas ända tills låten var slut. Jag grät, skrattade, grät och skrattade lite till. Tänk att min låt fick spelas på radio, precis efter de spelat Bruce Springsteen och Elvis Costello. Tänk att tusen lastbilschaufförer och en massa nattugglor i Storbritannien har hört mig sjunga om allt som gick fel. Tänk alltså! TÄNK!
 
Ni kan lyssna på programmet här! Intervjun är typ 45 minuter lång och om ni inte vill lyssna på hela programmet kan ni spola fram till ca 35 min (någonstans där börjar hon snacka om mig).
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jisus så himla cpryckigt sjukt bra! Blir alldeles varm av din musik, otroligt fint Katarina.

Svar: Tack himla himla underbara rara! Om du har lust vore det himla schysst om du kunde likea min facebooksida https://www.facebook.com/KatarinaGunnerholmOfficialxxx
MittHogwartsliv

2013-04-03 @ 16:03:32
URL: http://carolineilola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0