Skoldepp, självplågeri och wunderkinds.

Jag gör verkligen mitt bästa för att hänga med i skolan. Gör mitt bästa för att orka göra alla uppgifter som inte alltid känns helt nödvändiga eller ens vettiga. Jag försover mig nästan aldrig, stannar kvar hela dagen, sitter uppe sent på nätterna tills jag är färdig med läxorna och går till plugget även när jag känner mig sjuk. Trots det här känns det ibland som att det inte är tillräckligt och det hjälper inte direkt med att få tillbaka pluggsuget. Det känns mer som att efter jul tror man att man ska komma tillbaka utvilad och sjukt peppad, men man startar egentligen på någon slags degnivå och segar sig genom hela vintern. 

Lite så här:



Inte blir det bättre heller när man surfar runt på YouTube och fastnar för videos om diverse wunderkinds som alla är en miljard gånger mer skillade än mig trots att jag är typ 20 år äldre. Jag blir liksom lite arg och önskar att jag också hade haft strikta asiatiska föräldrar som lärde mig spela piano när jag var tre.

Kolla på de här kidsen! 
 

Okej så himla asaduktiga och fetsöta. Blir liksom helt kär i lilla killen och känner mig stört avis på tjejen som förmodligen kommer bli världens coolaste.
 
Nu sitter jag här i mörkret och skoldeppar i min ensamhet. Som plåster på såren bokade jag en biljett hem till Stockholm i Maj för att kramas med massa viktiga personer och gulla med min katt. Känner ungefär så häääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär mycket pepp! 

Kommentarer
Postat av: Frida

1 & 2, kämpa på! Det kommer kännas grymt när du väl är i mål att du kämpade på lite till :) Det är segt och ibland kommer inte kunskapen, insikten eller erfarenheten förrän långt efter uppgiften och kanske det enda uppgiften lärt en är att svara på en TP fråga när man spelar spel med sina vänner men tänka vad nice att ha en hjärna som är fullt som ett bibliotek! Vi i generation Y och Z har svårt att göra saker när vi inte förstår meningen med det och därför kan just skolan vara väldigt.. diffus!

Och kom ihåg! Du är en snygg, smart, stark, duktig och viktig kvinna!

Svar: Alltså Frida du är min internetguru, mitt spirit animal och världens bästa hejaklack! Tack för att du finns!
MittHogwartsliv

2013-04-11 @ 12:07:16
URL: http://vadupp.wordpress.com
Postat av: Blixten

Instämmer i ovanstående talares (kommentaterares?) "kom ihåg"! Du är ju bäst! Och att du kommer hem gjorde hela min dag, vecka, nay, MÅNAD typ!

Svar: Kvinns jag saknar dig så himla mycket! Tittar på Jamie Oliver och tänker på dig. Han säger grrrr.
MittHogwartsliv

2013-04-11 @ 18:59:11
Postat av: Anonym

Kram till dig! Nu kommer snart sol och värme och allt blir lättare.

2013-04-11 @ 22:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0