Ang. att bli gammal

På fredag är det alltså dags för mig att säga hej då till ljuva 21 och skaka hand med läbbiga 22. Vanligtvis brukar min födelsedagsångest slå till strax efter september, i bästa fall efter jul, men jag har varit så upptagen med att vara kär (eller nåt annat lame) att jag liksom glömt bort att åldersnoja. Nojan kom i alla fall, den kom i söndags i form av en lätt panikattack. Lite som att kroppen plus skallen helt plötsligt började kommunicera med varandra och ba "EHRMAGEEEHRD ERTS EUR BERFDEIRH!!!" och nu har jag typ en halv vecka på mig att trycka in flera månaders bortglömd ångest.
 
Well well, alternativet är att peppa lite grann, vara åssom och tänka på hur gött det ska bli att ha födelesdagsfest på fredag. Eller ja, fest och fest, jag är ju tant nuförtiden så jag vet inte riktigt om jag kan ha en fet fest. Jag gjorde nyss en inköpslista där det enbart står; 
 
-Vimplar
-Glas
-Juice
 
Måste kanske hyra någon slags rock- eller partykonsult för att styra upp det här pensionärskalaset.
 
Säg till om någon av er är i London på fredag och har lust att komma på kalas. Vore kul att träffa läsare!
Eller va? Vem är jag? Låter som Blondinbella. Åh nej... jag har verkligen blivit en tant.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Ah hade jag varit i LDN hade jag SA velat komma, bloggtraff delux juh. Ha en fantastisk fodelsedag(svecka, vilket ar det basta sattet att fira fodelsedag)! Gillar din blogg jattemycket etc. xxx

Svar: Tack gullis!!! xx
MittHogwartsliv

2013-02-05 @ 19:15:11
Postat av: Malin Aurora

Vet hur det känns, jag fyller 23 i år /döööör, det kan inte vara sant.

Svar: Eller hur! Jag minns den skruvade bilden jag hade av framtiden när jag var typ 14. Tänkte att när jag var 20 skulle jag ha koll på livet. Nu tänker jag ungefär samma sak men siktar mer på 35 och försöker påminna mig själv om att inte ha så himla bråttom hela tiden.
MittHogwartsliv

2013-02-05 @ 19:32:21
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Kvinns

Men för fagerlund quinnsy, du är ju bara barnet! Tänk på mig va, 24. Gammal hagga. Har ju åstadkommit ca 0 i mitt liv. Buhu.

Svar: Kvinns! jag saknar dig så himla mycket! Vill liksom bara springa hem till Sverige och krama dig med en gång!
MittHogwartsliv

2013-02-06 @ 18:13:31
Postat av: Anna

Hej!
Vi är två tjejer (20 & 19). Som precis flyttat till London.
Diggade namnet på din blogg (HP Nörd som jag är) och började läsa. Hade varit super kul att träffas och kanske få några heta inbitna London tips?

Grattis på Födelsedagen! :)

2013-02-06 @ 19:19:15
Postat av: Anna

Hej!
Vi är två tjejer (20 & 19). Som precis flyttat till London.
Diggade namnet på din blogg (HP Nörd som jag är) och började läsa. Hade varit super kul att träffas och kanske få några heta inbitna London tips?

Grattis på Födelsedagen! :)

Svar: Hej hej! Vad kul med flytt! Alltid så himla spännande att komma till ett nytt ställe!Jag gjorde en liten londonguide för inte så länge sen med en bråkdel av mina favoritställen. Den är i och för sig mer riktad till turister, men i en ny stad måste man nästan turista lite innan man hittar sina egna favoriter.
Här är länken till det inlägget http://mitthogwartsliv.blogg.se/category/london.html

Jag skriver nästan alltid om ställena jag hänger på så om du går tillbaka lite i arkivet kan du trilla på någon pärla eller två :) . Jag bor ju i Islington/Angel och hänger nästan mest här eftersom det är så himla toppen. Annars gillar jag att hänga i Dalston, Hackney och Shoreditch, men även Borough/London Bridge och Notting Hill är förbannat mysigt. Allt beror på vad man vill hitta på och vilken typ av människor man gillar att hänga med.

Mitt främsta tips är att åka till ett område och promenera runt på alla bakgator, titta in i alla fönster och slå sig ner för en matbit där det luktar godast och ser mysigast ut. Det är så jag hittar mina bästa ställlen.

Tack för att ni läser! Ställ gärna fler specifika frågor om vad ni vill bli tipsade om (mat, teater, bar, klubb, musik, park, etc.). :D
MittHogwartsliv

2013-02-06 @ 19:19:21
Postat av: Caroline

men åh det hade ju varit helt awesome att kalasa lite på fredag! hade jag inte redan haft andra planer så hade jag inte bangat :) grattis i förskott!

Svar: Tack gullis!
MittHogwartsliv

2013-02-06 @ 22:24:59
URL: http://carolineilola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0