Studiokul, trubbel, skämmiga morsor och JA.


Polly spelade på skolans månatliga songwriter's circle på the Paradise i Kensal Rise. Hon sparkade rumpa förstås.
 
I skolan lär vi oss just nu en himla massa om produktion, hur man mixar som ett proffs och sånt vilket leder till mycket häng i skolstudion. Här ser vi Freddie i stormtrooper-tisha, hatt och perfekt fjung i luggen.
 
Så fort solen smyger fram drar jag på mig bästa vårjackan som jag köpte i julklapp till mig själv. Lite för kallt för den fortfarande men vafan, allt går an när man har en tjock halsduk och ullshorts under kjolen.
 
Kärleksrosor på alla hjärtans dag. Jag hade en väldigt dramatisk alla hjärtans dag bara för att min dumma kille planerade en överraskning som totalt snedtände. Nu är det bara en väldigt rolig historia, jag ska berätta exakt vad som hände när jag har tid.
 
Dagen efter när vi bara skrattade åt hur fel allt hade gått gick vi på teater på the Hen & Chickens i Islington. Det var en skojig fars om mitt-i-livet-kriser och knäppa familjer.
 
Efter det åt vi tajine på den marockanska restaurangen Maghreb på Upper Street. De serverades i supertuffa lergrytor och var fantstiskt goda. Jag tog den vegetariska med pumpa och linser.
 
Jag pluggade med Felicia på Madame Chi som också ligger på Upper Street. De har inget superspännande att äta men är lugnt, har gratis WIFI och är perfekt om man behöver fokusera på plugget. Dessutom har de finfina tapeter.
 
Något annat de har är väldigt mycket lesbiska tjejer. Vi misstänker att Madam Chi är en hemlig mötesplats för Islingtons trendiga lesbiska kvinnor.
****Jag spenderade nyss på tok för lång tid undrandes över vad pluralet av lesbisk var innan jag insåg att svenska inte är engelska. Man säger ju inte en lesbisk, flera lesbisks / lesbier / lesbianer / lesbiskar (som engelskans one lesbian, several lesbians). Man säger ju inte ens "en lesbisk". alltså min hjärna är ju bara skräp. Jag måste nog ta semester från livet och återproducera lite hjärnkraft innan jag skämmer ut mig själv ännu mer.****
 
Söta babytofflor. Vill ha likadana fast i min storlek förstås.
 
Vipps en kväll så var Stefan här över några dagar och han drog med mig till favvorestaurangen Cây Tre vid Old Street. Jag käkade tofu med citrongräs, chili och vitlök till förrätt.
 
Han hade även med sig en goodiebag från Sverige med massa gott. Jag som inte ens gillar lakrits tyckte att lakritschokladen var ganska god och jag är helt överlycklig att nu kunna lassa på en klick lingonsylt på morgongröten.
Osthyveln var förresten inte till mig. Den hade min mamma nämligen köpt till Danny (!!!). Alltså det där med att morsor lyckas få en att skämma öronen av sig inför ens kille även fast man inte ens befinner sig i samma land är ju ett jävla under. Visst är det himla gulligt att hon vill köpa presenter, men hon kan väl vänta tills hon faktiskt har träffat honom på riktigt, som vanligt folk gör. Eller hur mamma? Jag älskar dig, men du är helt knäpp.
 
Krokusarna bara växer och växer...snart är det vår!
 
Rosorna har stått sig i över en vecka och ser fortfarande helt friska ut.
 
Igår kväll bestämde vi oss för att festa till vår helt vanliga hemmakväll och blev fnissiga på några flaskor bubbel. Från att ha varit redo att gå till sängs fick Oliva och Felicia för sig att vi skulle ut. Jag kunde såklart inte säga nej till de här gulliga fejsen och svidade om från ruffsigt hår och pyjamas till supersminkad donna i partystass på en halvtimme.
 
Vi for till favvostället Joe's där jag inte varit på flera månader. Blev så himla glad när vi kom dit och jag får värsta bamsekramen av den skräckinjaganden dörrvakten som bara sa "guuuurl where you've been at?!?". Kändes som att komma hem. De spelade bästa musiken från 50- och 60-talet och jag dansade som en galning. Det twistades, shakeades, rollades och buggades tills det gjorde ont i hela kroppen och Joe's var så packat att man knappt kunde röra sig. Fönsterrutorna var hel igenimmade och jag bara log hela tiden. 
 
Älskar superspontana dansfester. Att ha så här mycket kul är belöningen för att jag följer mitt nyårslöfte; SÄG JA.
 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Jag vet att jag är knäpp , älskar dig oxå ! Och jag visste att du skulle gilla lakritschokladen :-)

2013-02-27 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0