Tusen liter bubbel, chipshets och carpe diem.

Nyårsafton började hemma hos Helena på Gärdet. Vi skulle vara 10 personer till middagen. Jag var först och passade på att öppna en flaska bubbel medan jag väntade snällt på resten av festfolket.
 
Till exempel Jakob och Nisse.

...världsabästa Moa i sin farmors gamla glitterstass...
 
...och Matilda i sportig festfläta.
 
Det lyssnades på Strokes, The Cure och dracks bubbel.
 
Svågrarna var stiliga.
 
Jag fascinerades av Helenas tuffa lampa. Den skapar liksom skuggtapeter.

Värdinnan var vackrast av dem alla.
 
Är lite avis på Helenas fjantiga kaninisskal. Kanske måste ha ett sånt själv.
 
Sen kom Emma hela vägen från Afrika och jag grät för jag blev så glad.
 
Sen kom Helena Cantarell-Westlife och hennes kille Bruzze och vi kunde äntligen slå oss ner till bords.
 
Moa hade lagat alldeles strålande jordärtskockssoppa med chevre och timjan. GUDARS SKYMNING! Det var så gott att jag dog och återuppstådde bara för att dö igen!
 
Nisse och Bullen.
 
I väntan på varmrätten började vi med nomineringarna till "årets". Samtliga personer tyckte de förtjänade nominering till "årets par" men eftersom ingen (förutom Helena) träffat min kille höll jag låg profil.
 
Nisse blev nominerad till "årets misstag" med sin C.D.-tatuering som står för carpe diem.
 
Men Jakob kammade hem vinsten med sin Monchichi-frilla.
 
Till varmrätt blev det rostade rotsaker, trumpetsvampsrisotto, lite olika sallader och valnötsbröd.
 
Desserten stod Nisse och Matilda för. Det blev hemmagjord sorbét, en med hallonsmak och en med....wait for it... WHISKEY SOUR-SMAK! Whiskey sour är min absoluta favoritdrink och glass är ju liksom glass (aka det bästa med livet). De båda kombinerat i ett blev en minst sagt religiös upplevelse.
 
Sen visade det sig att det var lite för mycket bourbon i glassen så den smälte med en gång, men det gjorde inte så mycket för Helena fiskade fram finfina sugrör.
 
Efter årets vinnare var utsedda och flaskorna tomma, satte vi på oss jackorna och promenerade till festen i Coolektivet vid Karlaplan.
 
Där var det mörkt och fullt med festfolk. Jag var festlig och full och tappade kontroll över kameran.
 
Var superglad för jag fick kramas med Caroline och Molly...
 
...och Mattias förstås.
 
Det flockades vid rökfönstret under festbelysningen men det såg man inte, så jag fick slå på blixten...
 
...boom! Helt plötsligt hittar man liksom ett helt gäng.
 
Och ett till!
 
Midnatt närmade sig och vi började röra oss ner mot Strandvägen.
 
Där låg peppnivån på ungefär hundra. Elina verkade vara mest taggad.
 
Rasmus och Danielle som äntligen är ihop på riktigt var så söta att jag ville gråta.
 
Jag saknade min kille men fick låna Max som låtsaskille en stund.
 
Elina, Lotta, Max och Lottas nya kille.
 
Sen slog klockan tolv och det pussades hej vilt!
 
Niklas, Matilda och de fantastiska tomteblossen.
 
Blöta och kalla traskade vi tillbaka till Karlaplan. Mattias såg ut som en kille med klass...
 
...och vi trängdes i hissen tills allt immade igen.
 
Bilderna blev bara suddigare och suddigare...
 
...och sen av någon jävla anledning har jag ungefär trettio bilder på något sjukt hetsigt chipssvullande med mig, Danielle, Sanna och Rasmus. Fattar inte vad de gjorde där och älskar att de är så sjukt fulfina.
 
Den här bilen på Adam med två okända tjejer är sista bilden i kameran. Vad som hände efteråt får förbli ett mysterium. 5 av 5 toasters.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0